התאונה המזעזעת

התאונה המזעזעת
שיתוף
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

התאונה המזעזעת הביאה להקמת האגף להדרכה ובטיחות בתעבורה

 

מתוך מגזין בקצב מבצעי – עלון הרפואה הדחופה של 'איחוד הצלה'   > להורדת הגיליון <

צלמים: יחיאל גורפיין, שמולי הרשקופ, שירה הרשקופ, אבי נעם, שלומי מזרחי, משה מזרחי.

1000 אופנועים, מאות אופניים, עשרות אמבולנסים וגם טרקטרונים, הנעים בדרכים העירוניות והבינעירוניות, יכולים להביא את מי שאחראי על הבטיחות בארגון להחליף גופיות בקצב מסחרר מפאת הזיעה הנוטפת רק מלחשוב מה עלול חלילה להתרחש במהלך נסיעות החירום של המתנדבים בדרכם להצלת חיים.

עד שנת 2020 הפעיל הארגון את כלל רכבי החירום כאשר ההכשרות שהועברו לנהגים המתנדבים היו רק כאלו שנדרשו על פי חוק ואיפשרו הפעלה חוקית של מערך הרכבים בארגון.

הניסון שנרכש לצערנו עקב התאונות שארעו והתאונה המזעזעת בה נהרג המתנדב היקר אפי גדסי ז"ל, כשהיה בדרכו להגשת עזרה רפואית, הביאו את הנהלת הארגון לקבל החלטה על השקעה בנושא הבטיחות.

 

במהלך קורס הדרכת נהגים

במהלך קורס הדרכת נהגים

ואכן החל מהתקציב של 2020 הקצתה הנהלת "איחוד הצלה" סכום שנתי קבוע של 2.5 מליון שקל לתחום ההכשרה, ההדרכה והבטיחות של המתנדבים. סכום זה איפשר את הקמת האגף להדרכה ובטיחות בתעבורה.

המטרה היא להכשיר את המתנדבים הרבה מעבר למה שנדרש בחוק. הוכנו תוכניות, נעשתה עבודת שטח מקיפה עם המומחים הגדולים בתחום התחבורה המבצעית ואימוני הרכיבה המקצועית כולל מומחים שמכשירים את הצבא, את היחידות המיוחדות, את עשרות אלפי הנהגים המקצועיים ואפילו את נהגי המרוצים. ההסכמים מול החברות נחתמו ואז פרצה הקורונה.

כאשר הסגר בגל הראשון של הקורונה נפתח בהדרגה האגף להדרכה ובטיחות בתעבורה החל ליישם את הנושא של ההכשרות הללו. יצאנו עם תוכנית הכשרה ארצית המחייבת כל רוכב אופניים, אופנוע, טרקטורון ונהג אמבולנסים. ההכשרות מתבצעות באופן שיטתי וברוך השם ניתן כבר לראות שינוי מהותי בסוג התאונות ובחומרתן והפחתה משמעותית עוד יותר של המתנדבים כגורם בתאונות.

כל הרוכבים מביעים את דעתם לאחר ההכשרה ואומרים: "כמה שחשבנו שאנחנו יודעים … גילינו שבפועל היה הרבה מאוד מה ללמוד. למדנו איך לרכב נכון ולהתמודד עם מצבים".

מבחינת הגדרת העל של הארגון – הגברת הבטיחות בנהיגה נמצאת במקום הראשון בסדר הקדימויות. ההתרעננות השנתית לא מקובעת והקורסים משתנים ונעשים יותר ויותר מקצועיים. לדעת להתמודד עם ילד שמתפרץ לכביש ולדעת להתמודד עם כתם שמן על הכביש, להתמודד עם נסיעה בתוך פקק בין מכוניות ונסיעה על

תרגול רכיבה בעיקולים

כורכר כאשר מדובר במתנדב הרוכב על טרקטורון. המטרה היאלתת כלים למתנדבים שלנו לדעת לנהוג יותר נכון ויותר בטיחותי. המטרה שלנו היא להגיע אל אותו חולה או נפגע ללא שאף אחד יפגע בדרך לא בגוף ולא ברכוש.
הקורס השנתי מאפשר גם לבחון את רמת הנהיגה של המתנדבים. מי שרכש לעצמו הרגלים לא מתאימים ו\או הוא אינו מיומן מספיק אנחנו נוריד אותו אחר כבוד מהכביש ונשלח אותו להשתלמויות מתאימות לפי מצבו.

 

אפרים (אפי) גדסי ז"ל מתנדב "איחוד הצלה" נהרג בליל שישי כ"ג אייר תשע"ז ברחוב מנשה בן ישראל סמוך לגן העצמאות בירושלים, בעת שרכב על האופנולנס שלו והיה בדרכו לטיפול באירוע חירום רפואי. הוא נפצע אנושות, פונה לבית החולים שערי צדק ושם נפטר. הותיר אחריו שלושה יתומים שאחד מהם יחגוג החודש "בר מצוה".

המסר המזעזע של אפי שהפך למודל העשיה של המתנדבים ברחבי הארץ

חבר ילדות סיפר כי אפי היה אדם זהב. הוא היה מלמד בתלמוד תורה במושב אחיעזר, היה אהוב על הילדים וירא שמים. אפי ז"ל היה מתנדב פעיל מאוד. הוא עשה זאת במסירות רבה ובפעילותו סייע לרבים והציל חיים. הוא היה סמל ודוגמא להתנדבות למען הכלל בכל מקום ושעה.

אולם הוא יזכר בשל שורת הסטטוס שלו ברשת החברתית שאמרה למעשה המון על המסירות של האיש ואולי אפילו צפתה את הנורא מכל: "נקריב מעצמנו בשביל שאחרים יוכלו לחיות". משפט זה נתלה ברבים מבתי המתנדבים של "איחוד הצלה" ברחבי ישראל כאות הערכה לפועלו וכתזכורת חיה לאימרה העממית "במותו ציוה לנו את החיים".

מותו זעזע את כל המערכת החל מ 6000 המתנדבים וכלה בהנהלה שהחליטה להשקיע 2.5 מליון שקל על מנת לשדרג את רמת הנהיגה של המתנדבים באמצעות סידרת הכשרות מקצועיות.

הלוויתו של אפי גדסי ז"ל

הלוויתו של אפי גדסי ז"ל

התקשורת מדווחת על האסון

קורסי הדרכה ובטיחות בתעבורה

קורס קטנועים – חברת רייסטראק – לימוד שליטה בסיסית על קוטנוע.
קורס אופנועים כבדים – חברת רייסטראק – רכיבה במסלול ספורטיבי תוך הבנת נקודות התורפה ושמירה על המקצועיות בזמן רכיבה
קורס אמבולנסים – חברת אלטרנטיבי – שליטה באמבולס בזמן החלקות נסיעה לאחור ותאוריה נהיגה נכונה
קורס טרקטורונים – חברת 4*4 – הבנת תוואי הדרך בשטח שליטה נכונה בכלי ושימוש נכון במערכות המתקדמות שיש לכלים
קורס נגררות + משאיות – חברת אלטרנטיבי – שימוש נכון בריתום הנגגרת לכלים, אומדן גודל הרכב, נהיגה נכונה בתנאים קשים
קורס אופניים – חברת 4*4 – שליטה נכונה בכלי הבנת החוסרים הקיימים בזמן רכיבה עם אופניים בדרך
קורס רכבי מנהלה- חברת אלטרנטיבי – שליטה נכונה ברכב, נהיגה בגשם ותכנון נסיעה נכון

דני בן דוד

דני בן דוד – מנהל אגף הדרכה ובטיחות בתעבורה

אופנוען מאומן בארץ ובחו"ל ע"י פרוריידינג ורייסטראק.

מודרך ע"י חברת אלטרנטיבה וכן ע"י חברת 4×4.

באיחוד הצלה 9 שנים בתחום התעבורה ובעבר שימש כמנהל אגף תחבורה.

מכונאי ומחלץ שלב ב'.

כיום נמצא בקורס קציני בטיחות.

מרצה לדיני תעבורה מטעם משרד התחבורה.

 

בשנה האחרונה 6,200 מתנדבי איחוד הצלה מכל הארץ, טיפלו ב-584,000 מקרי חירום רפואיים בזמן הגעה של 160 – 90 שניות!
אנחנו משוכנעים שבעזרתכם אפשר להגיע יותר מהר

אולי גם יעניין אותך

תרומה באמצעות PayBox