אגף תקשורת אחראי על כל פעילויות השיווק והתדמית של איחוד הצלה.
גיוס תרומות בערוצי הדיגיטל וחשיפה ציבורית, קידום בתקשורת והנגשת המענה לציבור הרחב.
כן פועל האגף לחיזוק וקידום המותג "איחוד הצלה" בישראל ובעולם בכלים שיווקיים ותקשורתיים.
באגף מחלקת מדיה ישראל וחו"ל של איחוד הצלה אשר אחראים על בניית דיאלוג מול קהלים שונים באמצעים מגוונים, תוך בחינת אפשרויות טכנולוגיות חדשניות היכולות לשרת את היעדים באופן יעיל יותר.
הצוות מוביל באופן ישיר על ייזום וליווי אירועי הסברה והפקתם, יוצרים קמפיינים להסברה בבתי ספר ובעיתונות, בעזרת צילום ועריכת סרטים, אנימציות, צילומים וגרפיקות, הכנת סרטי הסברה ותדמית עבור הציבור לקידום פרויקטים ומיזמים למודעות ושמירה מסכנות, והדגשת פעילות המתנדבים בכלים מתחום המדיה והניו-מדיה, תוך הגשמת חזון הארגון והגברת מודעות הציבור לפעולות מצילות חיים.
באגף גם מקדמים פרויקטים במטרה להמחיש ולהנגיש לתורם את אופי הפעילות ולחבר אותו בכלים ויזואליים למתנדב שבשטח, הדרך בה מוצג המוצר מציל החיים מעודד את התורם להמשיך ולתמוך בארגון.
בנוסף לכך אמון אגף התקשורת על תפעול ערוצי הניו מדיה והרשתות החברתיות של איחוד הצלה בעברית ובאנגלית ואנשיו נותנים מענה לפניות הציבור לארגון.
מחלקת דוברות והסברה- ישראל ובינלאומי באיחוד הצלה אחראית על תכנון וביצוע המדיניות התקשורתית של הארגון. מטרתנו להביא לחשיפה מקסימלית של פעילות ארגון המתנדבים הלאומי של איחוד הצלה.
צוות הדוברות אחראים לעיצוב האסטרטגיה התקשורתית, ניסוח מסרים וקו ההסברה האחיד של הארגון. כולם בעלי ניסיון רב בתחום התקשורת, הדוברות ויחסי הציבור, אמונים על שמירת הקשר עם גופי התקשורת השונים והעיתונאים מכלל כלי התקשורת בארץ ובעולם.
כמו כן, אנשי הדוברות מפעילים את מערך הדוברות האזורית שפועל מול כלי התקשורת המקומיים ברחבי הארץ.